Veelgestelde vragen
Heb je een vraag aan of over Camping meuleman? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen / FAQ.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze receptie via [email protected]
Algemeen
Er is gratis wifi op de camping. Op het centraal gelegen terrein hebben we een paar wifi-punten, bijvoorbeeld bij de kapschuur.
Achter het hoofdsanitair richting het boerderijtje en de heideveldplekken is er helaas zeer slecht bereik. Ook het normale mobiele telefoonnetwerk (4G) is hier vaak niet beschikbaar.
Jouw hond is aangelijnd van harte welkom als je komt kamperen. Geef dit aan bij je reservering. De kosten voor het meebrengen van een hond bedraagt in 2024 per nacht: €4,20. Er mogen maximaal 3 honden per kampeerplaats gereserveerd worden.
In een vakantiehuisje zijn maximaal 2 honden welkom. De kosten voor 1 of 2 honden zijn in 2024 €25 per boeking.
Het kan zijn dat het mobiele netwerk op de camping niet altijd even goed is. Moet je toch echt bereikbaar zijn tijdens het verblijf, geef dit aan bij jouw reservering. Wij zullen je indelen op een plek waar beter bereik is: dan wel mobiel, dan wel via Wifi. Als je echt bereikbaar moet zijn voor noodgevallen, kun je het vaste nummer van onze camping doorgeven.
Moet je ook buiten openingstijden van de receptie bereikbaar zijn? Neem dan even persoonlijk contact met ons op om een mogelijkheid te bespreken.
Nee. Op de camping dienen honden aangelijnd te zijn. Honden zijn niet toegestaan op het strand en in de zwemvijver.
Het uitlaten van de honden dient buiten de camping te gebeuren.Let hier goed op, want samen houden we het mogelijk dat honden welkom blijven.
Aan de rivier de Dinkel is een hondenuitlaatplek waar honden vrij mogen rondlopen. Dit is ca.10 min lopen vanaf de camping.
Nee, onze camping is auto-luw. Je mag naar je plek rijden en in- en uitladen. Daarna zet je je auto op de daarvoor bestemde parkeerplaatsen (in drukke tijden met een parkeerkaart onder de voorruit). Uiteraard geldt dit niet voor camperbusjes of auto’s met daktenten.
Ja, je mag BBQ-en. Wees wel voorzichtig met droogte. We hebben op ons terrein veel zeer brandbare jeneverbessen. Houd dus water of zand in de buurt en gebruik de BBQ niet als ‘kampvuur’.
Nee. Tussen 22:00 uur en 8:00 uur mogen er op het terrein geen auto’s rijden.
Nee. Wij hebben veel zeer brandbare jeneverbessen op het terrein. Verder kan ons terrein door het hele jaar heen behoorlijk droog zijn. Daarom is open vuur in het seizoen absoluut niet toegestaan (tenzij wij dit zelf organiseren, onder onze verantwoordelijkheid).
Een kampvuur is ook niet toegestaan in de vorm van een BBQ die na de maaltijd nog even als ‘vuurkorf’ wordt gebruikt. Gewoon BBQ-en is wel toegestaan.
Nee. De campingfaciliteiten zijn uitsluitend voor campinggasten.
Wij zorgen ervoor dat er voor jullie een enveloppe hangt op de deur van de receptie, naast de informatiebus. Mocht je bij aankomst nog hulp nodig hebben, dan zijn wij bereikbaar via de nachtbel.
Onze camping is gelegen in het grensgebied tussen Nederland en Duitsland. Daardoor is de dekking van de mobiele telefonie helaas niet optimaal. Je krijgt regelmatig een berichtje “welkom in Duitsland” en je kunt niet altijd bellen met je mobiele telefoon. Om ongestoord te kunnen bellen, verlaat je de camping en loop / fiets / rijd je circa 500 meter richting De Lutte.
Boekingen
Als je jouw boeking wilt wijzigen, kijken wij graag met je naar de mogelijkheden. Neem daartoe even contact met ons op, per mail of telefonisch. Dan gaan wij voor je aan de slag.
Nee. Al onze plekken zijn uniek, en niet elke plek is voor alle kampeermiddelen geschikt. Daarom wijzen wij de plekken toe. Uiteraard kun je wel jouw wensen en voorkeuren aangeven, waar wij zoveel mogelijk rekening mee zullen houden. Mocht je bij aankomst een andere plek wensen, kunnen wij voor je kijken welke plekken nog beschikbaar zijn. Omboeken is meestal wel mogelijk.
- Campingplekken: inchecken na 13:00 en uitchecken voor 11:00
- Huisjes, Yurts en Boerderijtje: inchecken na 15:00 en uitchecken voor 10:00
In alle gevallen geldt dat je je even meldt bij de receptie als je de camping verlaat. Mocht je buiten openingstijden van de receptie willen in- of uitchecken, geef dit dan alsjeblieft een dag van tevoren aan bij de receptie.
In het opmerkingenveld bij jouw online boeking, kun je aangeven wat je wensen of vereisten zijn (bijv. de grootte van je kampeermiddel). Wij houden hier dan zoveel mogelijk rekening met bij de toewijzing van jouw plek. Voorbeeld: "wij willen graag een zonnige plek", "onze voorkeur gaat uit naar een plek aan de bosrand", "gelieve een rustige plek" et cetera.
- Als je een boeking online maakt, krijg je direct een bevestiging van je aanvraag.
- Vervolgens zullen wij jouw boeking verwerken in het systeem. Als je aanvraag door ons verwerkt is in het systeem en jouw plek op de camping is toegewezen, krijg je de definitieve reserveringsbevestiging met betaallink per mail.
- Een aantal dagen voor aankomst op de camping, krijg je een aankomstnotificatie met verdere algemene informatie.
Met een lengte van rond de 5 meter beschouwen wij jouw caravan als normaal. Kleine caravans hebben over het algemeen maar 1 zit/slaapgedeelte.
Wij vragen je vooraf jouw betaling te voldoen. Bij reservering hanteren wij een betalingstermijn van 4 weken voor aankomst. In jouw boekingsbevestiging is een link toegevoegd naar een online betaalomgeving (via iDeal). Je kunt daarmee heel eenvoudig jouw betaling voldoen.
Als je handmatig een overboeking wilt doen, dan graag even het reserveringsnummer vermelden. Kom je zonder reservering, dan kun je bij de receptie contant of per PIN betalen.
Ja, wij hebben enkele plekken waar ruimte is voor een camper van 8 meter. Geef dit wel duidelijk aan in je boeking, om er zeker van te zijn dat wij je een plek toekennen waar je ook kunt komen en kunt staan.
NB: we hebben GEEN serviceplek voor campers, waar je grijs water kunt lozen en water kunt aanvullen.
Water lozen op de camping is niet toegestaan. Je kunt grijs water wel zorgvuldig in een jerrycan aftappen en naar een stortpunt voor een chemisch toilet brengen; daar verdwijnt het keurig in het riool.
Wij mailen je altijd een boekingsbevestiging. Het is mogelijk dat de bevestiging van jouw aanvraag en/of reserveringsbevestiging in een map met ongewenste mail is terecht gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het zijn dat er een typefout is gemaakt bij jouw online boeking. We vragen je dan om ons te bellen, zodat we kunnen controleren of jouw boeking is overgekomen. We passen je mailadres dan handmatig voor je aan.
Al onze kampeer plekken zijn uniek. Bij jouw online boeking kun je aangeven met welk kampeermiddel je. Wij houden hiermee rekening bij het toewijzen van jouw plek, zodat die geschikt is voor jouw kampeermiddel. Mocht je een voorkeur hebben, bijvoorbeeld een zonnige plek, dan kun je dat aangeven in het opmerkingenveld.
Ja, dat kan - maar online is het niet mogelijk om in één reservering meerdere locaties te boeken.
Wel kun je meerdere losse reserveringen maken en in het opmerkingenveld vermelden dat je samen reist. Wij zullen bij de indeling van de plekken hiermee rekening houden. Op deze manier krijg je per reservering een boekingsbevestiging. Dit is het handigst als de reserveringen niet dezelfde aankomst- en vertrekdata hebben, of door verschillende mensen betaald zullen worden.
Je kunt ook telefonisch of per mail contact met ons opnemen. Wij maken dan voor jouw de boeking als geheel. Als alle aankomst- en vertrekdata hetzelfde zijn, ontvang je van ons dan ook maar één boekingsbevestiging.
Het maximum aantal kampeermiddelen per kampeerplek is 2, bijvoorbeeld een groot kampeermiddel met een klein tentje ernaast.
In het opmerkingenveld bij online boeken kun je aangeven dat je samen met een andere familie reist en dat jullie graag bij elkaar willen staan. Wij zullen hier bij de indeling zoveel mogelijk rekening mee houden.
Nee, wij hebben geen gras op de camping. Onze camping is gelegen in Het Lutterzand. De gehele camping bestaat uit zandgrond. Het voordeel is dat regenwater daardoor relatief snel wegzakt.
Op deze plekken zijn er in het hoogseizoen wisseldagen op maandag en vrijdag. Houd er bij de boeking rekening mee dat je een maandag of vrijdag als aankomstdag en vertrekdag selecteert.
Het systeem staat maar één plek per boeking toe als je online boekt. Boek daarom elke plek apart en voer bij in het opmerkingenveld in dat je samen wilt staan. Oftewel, verwijs naar de andere boekingen. Wij plaatsen jullie dan bij elkaar.
Zijn de aankomst- en vertrekdata van de verschillende boekingen hetzelfde en wil je maar één rekening krijgen? Dan geef je dat ook in het opmerkingenveld aan. Wij voegen dan de boekingen samen en je krijgt één boekingsbevestiging en factuur.
Jazeker, wij hebben verschillende arrangementen. De mogelijkheden verschijnen in je scherm bij het boeken, bijvoorbeeld als je via het alles in 1 overzicht zoekt.
Op de pagina Arrangementen vind je ook een aantal voorbeelden.